Tuesday, November 27, 2007

Minggu ni keje America shift lagi.. Argghh.. Kene berperang dengan mata lagi.. Biasanya bila keje America shift, saya akan berpuasa kerana saya akan tido sepanjang hari.. Celik2 mata, bangun utk Zohor dan kemudian lentok balik.. Tup2.. Tersedar untuk Asar pulak.. and lentok balik.. haha.. Memang bad habit.. Tapi, nak wat cemana ? Kalo tak, masa keje mengantuk.. Lagi parah, kan? Bukankah kerja itu adalah 1 ibadah, jika kita tak boleh fokus di tempat kerja, maka kita telah mengabaikan tanggungjawab kita..

Tapi, hari ni.. Masa tido saya agak terganggu kerana temankan abang ke Klinik Gigi.. Saya dapat entitle untuk medical & dental untuk tahun 2007 sebanyak 1+++.. Sayang jugak tak guna duit tu.. Pada awalnya, malas la nak pegi klinik ni sebab saya bukan clinic person.. :P Saya tak suka makan ubat klinik .. ahah.. bau klinik.. segala2nya.. tak suka .. tak suka [you may pronounce like iklan cat tu..kalo tak tau, let me know..].. Tapi, niat untuk kebajikan, terpaksa saya gagahi kaki melangkah masuk ke klinik tu..

Before saya ke klinik gigi tu, saya ada mesej my bestest fren, Puan Ana sebab saya mana tau klinik gigi kat kawasan Kajang ni..

'Ana, ada yellow pages tak kat ofis'
'Takde..'
'Kat rumah ada tak'
'Yang lama ada la.. nape cik wan?'
'Nak mintak tolong Ana carikan phone number Klinik Gigi kawasan Serdang / Bangi / Kajang'
'haha.. ada banyak la cikwan.. Klinik Gigi Lisa Alis depan PKNS Bangi'

Menuruti cadangan Ana, tanpa berlengah2 lagi kami ke Klinik Gigi Lisa Alis.. Wah, tak suka bau klinik.. Uwa.. takpa.. sabar2... Nasib baik ramai patient, hehe.. Means, saya akan datang hari lain... :P So, kami buat pun appointment utk datang hari lain.. Yeay! Tak payah saya duduk lama2 kat klinik tu.. :p Kami terus keluar & menuju ke destinasi lain pulak..

Pusing2 kedai spek mata, hmmm... terpikirkan spek mata Umi.. Haritu katanya spek matanya tertinggal kat JB, so tentu la dia takde spek mata kat Kelate sekarang.. Susah jugak, sebab kuasa kanta matanya agak tinggi.. Umi rabun dekat, bila nak baca Quran kene la pakai spek mata.. Tapi, Umi kat Kelate.. Adehh.. Cemana saya nak buat kat sini? :p Terus saya call my mom

'Assalamualaikum.. Umi, Macam mana spek mata?'
Nape?'
'Tertinggal JB kan?'
'A'ah'
'Susah la nak baca Quran kan'
'Baca slow2.. nampak.. Tp susah la..'
'Ok .. Cantik... Esok Umi pegi Kedai Spek Mata ya.. Buat baru punya..'
'Nape lak? yang tu kan elok lagi'
'Takpa.. present untuk Umi.. hehehe..'
'Hahaha.. Ok.. Esok umi pegi..'

Lega rasanya.. at least.. takde la sia2 duit medical & dental untuk tahun ni... Saya tak pakai spek.. So, tak perlu spek mata ni.. Hmm, tahap kesihatan pun ok aje.. Rasanya, better salurkan kepada mereka yang memerlukan .. :D Saya dah cukup puas hati.. Tak rugi tido tak cukup hari ni... Heheh


Time : 20:00 Tempat : My Cubicle, OFis Saya :P

Bila nak memulakan kerja, saya suka layari site <http://www.iluvislam.com/>.. Banyak info2 ISLAMIC.. Mesejnya mudah difahami.. Sungguh kagum dengan portal ni kerana developernya masih student dan belajar di UK sana.. Jauh di sana, tetapi dakwah yang ingin disebarkan berjaya sampai ke serata ceruk bumi.. Alhamdulillah, semoga usaha kalian diberkati Allah.. Macam biasa la. Saya akan pilih koleksi nasyid untuk didengari.. Harini, saya memilih Fareast_Album Fareast untuk didengari.. Oh, I love their song.. terutamanya ... Bingkisan Rindu... Setiap bait2 liriknya menggamit rindu pada kawan2 lama [SRKRP / SMKAN / UTM].. Terlalu banyak kenangan bersama mereka.. Ada yang masih boleh dihubungi.. Ramai yang dah pun memiliki keluarga sendiri, ada yang telahpun dikurniakan cahayamata.. Alhamdulillah.. I'm glad for u all :D Happy to hear that ..

Lirik Nasyid Bingkisan Rindu

Antara kita tiada rahsia
Susah dan senang tetap bersama
Terpatri namamu
Kau takkan kulupa

Sudah bertahun lama
Kita tidak lagi bersua
Hanya tinggal kenangan
Yang tak mungkin kita lupa

Kirimkan khabar selalu
Seiringan hembusan bayu
Sekadar pengubat rasa rindu dikalbu

Pantas masa berlalu
Meninggalkan kita semua
Tanpa disedari bertambahlah usia kita

Potret lama masih kusimpan
Kubingkaikan kenangan
Hingga terkadangku
Tersenyum sendirian

Oh perjalanan kita masih jauh
Jalanan berliku akan kita tempuh
Imbaslah kenangan semalam jadi azimat
Penguat semangat menempuh masa hadapan
Harapanku kau kan bahagia selalu

Padaku engkau penghibur duka
Pengubat hati resah kecewa
Dikala malamku kau bawa cahaya

Antara kita tiada rahsia
Susah dan senang tetap bersama
Terpatri namamu
Kau takkan kulupa

Perjalanan kita masih jauh
Jalanan berliku akan kita tempuh
Imbaslah kenangan semalam jadi azimat
Penguat semangat menempuh masa hadapan
Harapan ku kau kan bahagia selalu

Sematkanlah bingkisan rindu dikalbu

Okies... Sambung kerja.. :D Harap2 saya boleh fokus malam ni... Insya Allah...